2010. április 8., csütörtök

Öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Szűkebb pátriámban havonta megjelenik egy újság, a Helyi Provinciális. Ennek egyik, ez év eleji számában fizetett hirdetés jelent meg a Helyi Vízszolgáltatótól. Íme (katt!):


Ezt a szöveget egyébként minden, azhavi vízszámlába is betették, illetve legyünk pontosak: én kaptam. Bosszantott a dolog, mint minden olyan jelenség, amikor egy szolgáltató fogja magát és hatóságot játszik, ebből következően pedig engem mint vásott kölköt kezel, akit móresre kell tanítani. Ezúton jelentem, nem vagyok érintett a dologban. Ha vannak vétkesek, tessék őket kirakni egy-egy kalodában közszemlére, vagy ha ez sérti a személyiségi jogokat, akkor indítsanak eljárást ellenük. Esetleg úgy, hogy név nélkül közlik, ennyi és ennyi esetben találtak szabálysértést. De hogy egy egész települést leckéztessenek, az durva.
(Tényleg csak zárójelben: a csapadékvíz elvezetése nincs megoldva, ezért vizesednek a házak. Az sem világos, mivel is károsítja súlyosan a csapadékvíz a csatornahálózatot.)
Mindezért nem kezdtem volna bele a posztba. Hanem a Helyi Provinciális egy vagy két hónappal későbbi számában ismét jelentkezett a szolgáltató. Íme (katt!):



Túl azon, hogy az adatok feléről gőzöm nincs, mit jelenthet, van egy másik halmaz is, amelyikről meg azt gondolom, semmi közöm hozzá, ezt ne rajtam verjék le. Talán még ezt is annyiban lehetne hagyni, csakhogy szűkebb pátriámban a víz hírhedten kemény. A vízmelegítőket negyedévente vízkőtleníteni kell. (Vagy veszel százezrekért vízlágyító berendezést.) Nem akarok nem létező jogszabályokra hivatkozni, mint annyian teszik, úgyhogy csak kérdem, nincs passzus, amely kötelezné a szolgáltatót a víz minőségi mutatóinak (pl. keménység) szinten tartására?
A hab a tortán. Már többedszer kapok olyan számlát, amin ott a záradék: "becsült érték". Érdekes módon ezek a becsült értékek mindig magasabbak a tényleges óraállásnál. Semmi gond, mert a legközelebbi leolvasásánál (két hónap múlva) jóváírják a túlfizetést. Az, hogy valaminő kamat ketyeg-e, nem érdekli a szolgáltatót. Ha én tartozom (sajnos, kerültem már ebbe a helyzetbe), akkor a késedelmesen befizetett összeget időarányos kamat terheli. Szóval, ez van itt és most.

1 megjegyzés:

  1. Nem károsítja a csapadék víz a hálózatot, csak feleslegesen tisztítják meg. Hozzá kel tenni elvileg.

    VálaszTörlés